Monday, January 6, 2014

Predvianočný test eshopov

Z duše neznášam nakupovanie. Nemám rada to, že ak nemám jasnú predstavu, tak som nerozhodná, lebo mám priveľa možností a ak zase jasnú predstavu mám, tak ju v obchode viem len ťažko nájsť. Pred Vianocami sa negatíva nakupovania ešte zhoršujú množstvom ľudí, stresu a chaosu. Preto čím ďalej, tým viac, vybavujem svoje vianočné nákupy cez internet. Tento rok som tých darčekov cez net nakúpila už celkom veľa a preto som sa rozhodla napísať pre vás recenzie služieb, aké sú rôzne eshopy schopné poskytnúť v predvianočnom období. Všetky objednávky som vykonala v decembri. Keďže som z Bratislavy, pri slovenských eshopoch, preferujem možnosť osobného odberu, lebo je to zadarmo a nemusím riešiť poštu/kuriéra.

1. kategória - slovenské veľké eshopy
alza.sk
Nákup v Alze bol nešťastnou zhodou náhod, keď som si tesne pred Vianocami potrebovala kúpiť externý harddisk. Objednávala som 14.12., 15.-teho bola objednávka vybavená, 16.-teho bola na centrále pripravená na vyzdvihnutie. Top rýchlosť. Objednávku som si šla vyzdvihnúť 18.12. okolo pol štvrtej poobede a dosť som sa hrozila koľko čakania ma v Alze vlastne čaká. Po príchode do centrály si treba vybrať lístoček z takého automatu - sú tam dva - pre tých, čo už zaplatili cez net a pre tých, čo chcú platiť tam v hotovosti. Pred automatom na platenie stálo asi 10 ľudí, automat, ktorý riešil už zaplatené objednávky bol voľný. Win. Po vybratí papierika som sa presunula do výdajnej časti, kde tri baby makali ako o život. Predo mnou vybavili asi 15 ľudí, no aj tak som čakala menej než 10 minút. Ďalší win! Alza to pred Vianocami zvládla na výbornú.
*****

martinus.sk
Na Martinuse som objednávala 2 DVDčka, obidve boli skladom. Asi ma pamäť sklamala, ale Mišo Meško si po prečítaní môjho hodnotenia iniciatívne pozrel ako to vlastne bolo a vraj jedno z nich skladom nebolo. Plus body za takúto reakciu, wow, Martinus! Objednávka bola vykonaná 3. decembra. Na mail o vybavení objednávky som čakala celých 10 dní, čo mi príde fakt dosť dlho (ak naozaj nebolo skladom, tak potom je to ok). Opäť som sa hrozila toho ako to bude vyzerať pri výdaji tovaru, ale všetko prebehlo veľmi hladko, dvom obsluhujúcim predavačom išla práca naozaj od ruky a ja som mala svoju objednávku v ruke v priebehu troch minút. Jediné, čo by som im vytkla, bol trochu robotický prístup k zákazníkovi, viem, že ich robota bola v tom predvianočnom čase asi dosť hektická, ale aj stereotypná, no aj tak by sa na človeka mohli aj pozrieť alebo sa usmiať. Martinus pred Vianocami - dlhý čas na vybavenie objednávky, mierne robotický predávajúci personál
*** (+*)

sashe.sk
Sashe je istota. Ak máte doma ženu v akomkoľvek veku a s akýmkoľvek štýlom a nemáte nápad na darček, na Sashe nájdete niečo pre ktorúkoľvek. Jediná a dosť veľká nevýhoda Sashe je nemožnosť osobného odberu a niekedy sú tam dosť nezmyselné sumy, ktoré si predávajúci stanovujú za poštovné. Reakčný čas medzi objednávkou a jeho odoslaním samozrejme záležia od predajcov, ja som vyskúšala troch rôznych, všetci dopadli na výbornú, veci prišli zabalené a zabezpečené proti poškodeniu. Sashe pred Vianocami - nekonečný výber a inšpirácia, akční a zodpovední predajcovia, zbytočné navyšovanie poštovného.
****

2. kategória - slovenské minieshopy
zuuz.sk
Od Zuuz som si kupovala skvelé tetovačky Tattly, ktoré distribuuje. Objednala som si ich v pondelok v noci 13.12. - platba cez net, v utorok o 10:00 mi prišiel mail, že objednávka je vybavaná a môžem si ju prísť vyzvihnúť. O dve minúty mi zvonil telefón, v ktorom sa ozvala Zuuz, spýtala sa ma, či mi môže tykať a že ak mám čas, tak sa so mnou môže poobede stretnúť niekde v okolí Račka. Volala som jej o pár hodín, povedala som jej, že o 10 minút budem na Račku a čo mám na sebe oblečené. Bez problémov sme sa našli, dostala som svoju objednávku a milý úsmev k tomu. Rýchlosť a flexibilita, presne preto budem aj naďalej podporovať mladých ľudí, ktorí na niečom makajú. Vďaka, Zuuz!
*****

poctivo.com
Poctivo má najkrajšie veci na svete. A všetky sú poctivé, krásne a podporujú výrobnú činnosť ľudí, ktorí milujú to čo robia. Po objednávke som dostala mail s tým, že keďže som z Bratislavy, môžeme sa dohodnúť na osobnom stretnutí, kde len chcem. Vymenili sme si pár mailov, dohodli sme si čas a miesto a potom som už len sedela na káve, zazvonil mi telefón, vyšla som pred kaviareň, vymenila som balíček za pár peňazí a bolo. Ako bonus bol okrem na jednotku vybavenej objednávky vnútri aj odkaz, že ma Poctivo má rado. No milé, nie?
*****

3. kategória - zahraničie
kosmas.cz
Objednávala som si odtiaľ knihu, ktorá sa na Slovensku nedala zohnať v žiadnom kníhkupectve, všade bola vypredaná. Tam ju mali, poštovné bolo primerané, dodacia doba rýchla, kuriérom až domov. Bez problémov.
*****

etsy.com
Etsy je ako naše Sashe. Objednávala som si odtiaľ jednu malú drobnosť a ako jediný tento darček nestihol prísť do Vianoc. Objednávka - 3. decembra, reakčný čas predajcu výborný, 5. decembra to už bolo odoslané, čiže zlyhanie nastalo niekde na poštových cestách. Poštovné navýšilo cenu darčeka takmer na dvojnásobok. Moja smola, že som si musela vymyslieť darček, ktorý sa dá kúpiť len v Amerike. Inak nakoniec prišiel a je super.
***

dftba.com
dftba malo 3. decembra zľavu na celosvetové poštovné len za 3 doláre, čo som nemohla nevyužiť a tak som si tam kúpila skvelú spoločenskú hru Story War. Nebola určená ako darček, ale chcela som ju zobrať na našu silvestrovskú chatu a tak som si držala palce, aby stihla prísť načas. Prišla 23. decembra, čiže by stihla byť aj tým darčekom. Dodací čas tromfol Etsy o celý jeden týždeň.
*****

Bonus na záver
ihrysko.sk
Bratislavská centrála Ihryska bola pre mňa top zážitkom tohtoročných Vianoc. Je to jediný obchod, z ktorého som si veci nevyberala cez net, hoci som mohla, ale šla som priamo na miesto činu. Je to čarovné miesto, s neuveriteľne milými ľuďmi, ktoré sa do spoločenských hier vyznajú ako nikto. Na počkanie vám vysvetlia pravidlá, ktorejkoľvek hry na predajni. Nemáte predstavu, čo presne chcete? Poradia podľa veku, veľkosti skupiny, požadovanej akčnosti/náročnosti/času alebo čohokoľvek, čo si vymyslíte. Ja som si do obchodíku prišla pre Dobble pre môjho 11-ročného bratranca, ale zostala som asi 15 minút, diskutovala s ďalšími nakupujúcimi a dvoma predajcami o tom, ktorá verzia Dixitu má najkrajšie obrázky, pozerala sa okolo a proste som nasávala celú tú pozitívnu usmiatu atmosféru. Ihrysko má aj eshop, kde nájdete všetko, čo potrebujete, ale naozaj, ak ste z Bratislavy, určite ich choďte navštíviť. Šesť hviezdičiek z piatich.
******

6 comments:

  1. Ahoj Lea, dík za feedback! :-) Mrzí ma, že sme (Martinus) nedokázali DVDčka doručiť skôr :-( Aj keď ako pozerám Tvoju objednávku, podľa nášho systému jedno z nich v jej čase na sklade nebolo a preto bolo potrebné čakať (dodaciu dobu v tvojej objednávke vidím 8 dní - toto by malo byť aj v potvrdzovacom e-maili k objednávke, ktorý sme ti poslali v momente jej vytvorenia). Usmievať sa snažíme, aj keď pred Vianocami je to často fakt masaker a ešte sa máme čo učiť. Hádam to bude o rok opäť lepšie :) Ešte raz dík, pekný deň! Mišo Meško, Martinus.sk

    ReplyDelete
  2. Drahý Mišo, veľmi si vážim vašu prácu a presne takéto reakcie, že ste ochotní sa pozrieť ako to bolo a všetko. Wow. Ak jedno z tých DVDčiek naozaj nebolo skladom, tak je to chyba mojej pamäte a už som to v článku opravila (viac verím tebe ako sebe). Mail som si skontrolovala opäť (veci, čo som kontrolovať vedela som pred písaním tohto článku kontrolovala) a dostala som ho 13.12. s tým, že objednávku som robila 3.12. Tak teraz neviem presne, kde tie dva dni ten mail levitoval. Každopádne za túto reakciu som pridala hviezdičku navyše a fandím vám, nech ste stále lepší!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dík za rýchlu odpoveď :-) Mail som myslel ten potvrdzovací, ktorý ti mal prísť hneď ako si urobila objednávku (teda 3.12.) - je tam uvedená aj predpokladaná dodacia doba. Ten druhý mail (o vybavení tvojej objednávky) levitoval spolu so zásielkou, v ktorej bola tvoja objednávka na ceste do kníhkupectva a prišiel ti nie v momente jej vybavenia, ale až keď fyzicky prišla do kníhkupectva a čakala na teba - takže to sú tie dva dni. (Na webe vždy uvádzame čas, do ktorého objednávku vybavíme = vyexpedujeme z nášho centrálneho skladu, tak to robia prakticky všetky e-shopy. Pretože následné doručenie trvá určitý čas a ten je rozdiely v závislosti od typu doručenia - pošta, kuriér, osobný odber, a nie na všetky máme dosah, takže nechceme sľubovať konkrétne termíny.) Aj keď je to tiež o niečo dlhšie, ako by sme chceli... Tak ďakujeme za dôveru a pekný večer!

      Delete
  3. hello :)
    pekne napisane :)
    ak mozem dat feedback na dalsi eshop - MALL.SK
    Tovar status: na sklade u dodavatela
    13.12. - objednavka poslana 13.12. - potvrdenie o prijati objednavky
    19.12. - email/sms o meskani zasielky 20.12. - email/sms o pripravenom tovare na vyzdvihnutie

    Nie je to moja prva skusenost s Mall.sk a spokojnost bola zatial vzdy
    ps: eshop spravil dalsie odberne miesto - v petrzalke.
    bye!

    ReplyDelete
  4. Vďaka za recenziu, Lea. Je pre mňa naozaj užitočná. Pozdravujem Ta :)

    ReplyDelete
  5. Sme radi, že si mala pozitívnu nákupnú skúsenosť :-) Na nezaplatenie, ako vravia chytrí marketéri z mastercad. Zdravíme a želáme veľa hejdmejd šťastia do nového roku! Broňa zo SAShE redakcie

    ReplyDelete