Saturday, August 10, 2013

Dva dni na hausbóte

Keďže trávim leto v Anglicku, musela som rozhodne vyskúšať nejakú typickú anglickú dovolenkovú aktivitu. Jednou z najobľúbenejších takýchto aktivít je pre Angličanov plavenie sa na hausbótoch po kanáloch, ktorých je Anglicko plné. My sme sa plavili dva a pol dňa po Grand Union Canal, ktorý je jedným z najdlhších kanálov v Anglicku. Má 220km, spája Birmingham s Londýnom a v Londýne sa vlieva do Temže tesne pri mojom dome. Až domov som sa síce neodviezla, ale aj tak boli dva dni na lodi veľmi čarovné.

Veľmi mi to pripomínalo naše chodenie na chaty, lebo plavenie sa po kanáli je ťažký chill. Na lodi, kde sme boli sa vyspí okolo 12 ľudí, mali sme plne vybavenú kuchynku aj kúpeľňu. Počas dňa jeden človek šoféruje loď a ostatní môžu byť vysedávať na streche alebo vo vnútri lode, tak sme to striedali, i keď ja osobne som preferovala strechu a strašne som si užívala ten pokoj naokolo a vodu a slnko. Super to bolo. Každú chvíľu treba z tej strechy zliezť a ísť otvoriť lodné komory, ktoré loď zdvihnú alebo znížia, aby bola na úrovni hladiny ďalšej časti kanála. Týchto lodných komôr je v celom Grand Union Canal 166, my sme ich prešli 15 jedným smerom a potom sa otočili a prešli si tých 15 zase naspäť.

Po zotmení je plavenie sa zakázané a tak sa loď priviaže k brehu a nastáva čas filmov a spoločenských hier. Idylka.

Fotila som na film. Netuším presne, čo sa s ním stalo, lebo som ho na milión percent neosvetlila a ani si nemyslím, že by to bol starý film. Každopádne veľa fotiek vyšlo tak všeliako, umelecky :P Ale to je čaro filmu.







 



No comments:

Post a Comment