Tuesday, August 13, 2013

Saatchi Gallery a prečo sú západný a východný Londýn tak rozdielne svety

Lúčim sa s Londýnom, takto o týždeň už budem späť doma v Bratislave a tak sa snažím využiť posledné dni tu na preskúmanie toho, čo som ešte nestihla alebo toho, čo už poznám a chcem ešte raz pred odchodom vidieť. A tak som sa bola minulý víkend prejsť na Hampstead Heath a tento piatok som si prešla južnú stranu Temže pekne od Tower Bridgu až po Houses of Parliament.

V sobotu sme sa vypravili na miesto, kde som ešte nikdy nebola. Chelsea. Je to mestská časť na západe Londýna, kam ja teda veľmi často nezablúdim a tak to tam veľmi nepoznám. Chcela som Chelsea preskúmať hlbšie, ale keďže sme tam šli na bicykloch tentokrát po severnom brehu Temže pekne z východu na západ (čo bolo fakt super, odporúčam!), čo nám trvalo niečo okolo hodiny a večer sme mali večeru s kamarátom, nestihli sme toho veľa.

Ale stihli sme Saatchi Gallery, najlepšiu galériu moderného umenia, v ktorej som v Londýne bola. Tate Modern strčila do vrecka úplne bezpochyby. Je zadarmo, takže určite zbehnite pozrieť, keď budete v Londýne. Potom sme sa prešli po trhu, ktorý bol na námestí pred galériou, prešli sa dolu hlavnou ulicou, dali si mrte dobrú zmrzlinu a už sme museli ísť.

Jedna kamarátka, ktorá v okolí Chelsea býva mi povedala, že tá časť Londýna sa jej zdá byť veľmi nudná. Je to v skutku zvláštna časť mesta. Londýn sa veľmi výrazne delí na západnú a východnú časť. Západ je posh a východ je hipster. Takže, áno, Chelsea je krásne, ale zo všetkého a zo všetkých tam vyžaruje, že musíš mať hrozne veľa peňazí, aby si sa tam cítil príjemne. Hlavnú ulicu lemujú obchody všetkých najdrahších fashion značiek na svete a celé to tam má veľmi iný nádych ako východný Londýn, na ktorý som zvyknutá, kde sa striedajú národnosti a kultúry a subkultúry a tým vytvárajú strašne zaujímavý a podnetný mix. Na západe Londýna sa aj pre tú ich poshness napríklad vôbec neotvárajú alternatívne kaviarne, zatiaľ čo východ je ich úplne plný. Takže, zbehnite sa pozrieť, ak chcete zistiť, aké odlišné feelingy môžete zažiť v odlišných častiach Londýna, ale mňa teda viac priťahuje rozmanitosť a podnetnosť východného Londýna ako dokonalá krása a bohatstvo toho západného.
















1 comment:

  1. jejda Lea, ty si zabudla písať
    "feelingy" "poshness"
    kľaje mi to oči :)

    ReplyDelete