Thursday, September 13, 2012

Komunita

Veľa z vecí, ktoré ma čakajú v Londýne som si aspoň čiastočne dopredu uvedomovala a snažila sa na ne pripraviť. Realita ukázala, že to bola márna snaha a moje predstavy sa len veľmi málo približovali k tomu, aké to tu naozaj je. No jednu vec, ktorá ma tu čakala, som si dopredu neuvedomovala vôbec. A tou je komunita.

Bežný slovenský študent ľudí strieda ľudí, s ktorými trávi čas. Spolužiaci z výšky, kolegovia z roboty, spolubývajúci na intráku, rodina, kamaráti zo strednej, náhodní známi. K tomu všetkému ľudia z internetov. Ľudí máme okolo seba kopu, ale naučili sme sa žiť akoby sami, každý pozná len istú časť z nás, každý okruh kamarátov funguje v iných situáciách a pri iných príležitostiach.

Práve pre toto je pre mňa život v komunite niečím úplne novým. Ako to teda vyzerá? Môj najbližší okruh tvoria ľudia z Foundation year. Dokopy je nás sedem, tri baby, štyria chalani. Vekovo sme si veľmi blízki, po najstaršom chalanovi, ktorý je ako jediný z nás ženatý a má 25 rokov, sme traja narodení v roku 1989 a traja v 1990. Takmer všetci sme práve skončili univerzitu. Sme celkom zábavný mix, rasový (jeden černoch, jeden Aziat, piati belosi), národnostný (Uganda, Hong Kong, Slovensko, Británia) aj osobnostný. S týmito ľuďmi trávim veľkú časť môjho dňa, či už na tréningoch alebo pri praktickej službe.

Širšou, ale stále veľmi blízkou komunitou sú ľudia z ostatných ročníkov Associate scheme, teda Year one a Year two. Okrem toho s jednou holkou z Foundation year, s Alyssou, aj bývam, čiže s ňou som ešte oveľa, oveľa viac. Druhá holka, s ktorou bývam, Berry, je Year one.

Ďalšia forma komunity je vytvorená vrámci tímu, do ktorého sme zaradení. Ja som súčasťou Student team, kde je okrem mňa ďalších 20 ľudí asi. Sme pospájaní do dvojíc, v ktorých budeme viesť každotýždenné skupinky pre študentov. Ja som s jedným chalanom z Hong Kongu, volá sa Enoch a je v Year one. Tieto dvojice sú vždy pospájané do menších skupín, v ktorých sa spoločne pripravujú na jednotlivé týždne biblického štúdia. Tieto skupinky sa volajú SLOB groups (Small group Leaders Own Bible study). Tam sme teda tri dvojice a tiež máme ďalšiu dvojicu vedúcich. Naše zloženie je jeden mladý manželský pár - Lucy, Year two a Will, ktorý ako jediný nie je Associate, druhá dvojica je Lucyanna, ktorá je spolu so mnou vo Foundation year a Rich, Year one, no a potom ja a Enoch. Našimi vedúcimi sú Mairi, ktorá je mojou supervisorkou a jej manžel Ally.

Apropo, supervisorka, ďalšia forma komunitného života. Supervisor je človek, ktorý je nám najbližší, stretávame sa s ním raz za dva týždne na nejakej káve alebo obede a môžeme s ním riešiť všetky druhy problémov alebo otázok, ktoré sa počas roka vyskytnú. Okrem toho nás ale supervisor vidí aj mimo týchto stretnutí, keďže je zväčša súčasťou rovnakého tímu ako sme my (students) alebo ako v mojom prípade sú dokonca aj našim SLOB leaderom. Ale to posledné neplatí úplne stopercentne, asi preto, že to už by bola veľmi ťažká kombinatorika.

Ešte by som vedela vymyslieť minimálne dve alebo tri skupiny ľudí, ktoré tu tvoria moju komunitu, ale myslím, že už som vás zmiatla dosť, tak to nejdem zbytočne komplikovať, možno nabudúce. Každopádne, je to fascinujúca skúsenosť. Pred dva a pol týždňami som nikoho z týchto ľudí nepoznala a teraz som tu a zdieľam s nimi svoj dennodenný život. Všetci hovoria, že výsledkom takéhoto spolužiatia je to, že sa spoznáme veľmi rýchlo, čo je celkom pochopiteľné, no sama som zvedavá na to, aké budú výsledky tohto spoznávania sa rapídnou, možno až neprirodzenou rýchlosťou. Je celkom možné, že sa o sebe dozviem kopu nových vecí, ktoré som doteraz nevedela. Zatiaľ je to celkom zábavná a fascinujúca skúsenosť a hoci mám veľmi rada svoju samotu, o ktorú som tu celkom vážne ukrátená, myslím, že jeden rok takéhoto života bude obohacujúcim obdobím.

3 comments:

  1. Prvý teambuilding na CSL: Scott Pack a komunita.

    http://en.wikipedia.org/wiki/M._Scott_Peck#Community_Building

    a pozri si film The Beach http://www.imdb.com/title/tt0163978/

    Ak si na to najdes cas, tak povedz co si myslis. Mozno uplatnitelne na tvoje komunitky?

    ReplyDelete
  2. Tak zatiaľ sme asi v tej prvej pseudokomunitnej fáze, možno s Foundations trošku ďalej. Poviem ti na konci roka, či sme boli stereotypnou komunitou :) Budem pozorovať :)

    ReplyDelete
  3. Ten, kto dnes číta toto svedectvo, by mal osláviť so mnou a mojou rodinou, pretože to všetko začalo ako vtip pre niektorých ľudí a iní hovorili, že to nie je možné. Volám sa Juraj Kamensky a som z Bratislavy, ale s manželkou sa sťahujem do Chicaga. Som šťastne ženatý s dvoma deťmi a krásnou ženou. Niečo hrozné sa stalo mojej rodine, stratil som prácu a moja žena opustila dom, pretože som sa nemohla starať o seba a o potreby rodiny. a jej deti v tomto konkrétnom okamihu. Podarilo sa mi deväť rokov, žiadna žena, ktorá by ma podporovala, aby som sa o deti dobre starala. Snažím sa poslať testovaciu správu mojej žene, ale ona blokovať ma z rozprávania s ňou sa snažím hovoriť so svojím priateľom a jej rodinnými príslušníkmi, ale stále viem, že by mi mohol pomôcť a ja som bol podanie žiadosti neskôr toľko spoločnosti, ale stále to urobili Nevolajte ma, kým neprišiel verný deň, že nikdy nezabudnem v mojom živote. Keď som sa stretol so starým priateľom môjho, ktorému som vysvetlil všetky moje ťažkosti a povedal mi o skvelom mužovi, ktorý mu pomohol získať dobrú prácu v Coca cola spoločnosť a on mi povedal, že jeho kúzlo koliesko, ale ja som človek, ktorý nikdy neverí v kolieskach kúzla, ale ja som sa rozhodol dať mu vyskúšať a jeho meno je Drosagiede on ma poučil a ukázal mi, čo mám robiť v týchto troch dňoch obed spell.I sledovať všetky pokyny a robiť to, čo ma požiadal, aby som sa dobre. uistil sa, že všetko šlo dobre a moja žena ma opäť uvidí po skvelej práci Drosagiede. Moja žena mi zavolala s nevedomým číslom a ospravedlnila sa mi a povedala mi, že mi naozaj chýba a naše deti a moja žena sa vracajú domov.a po dvoch dňoch Spoločnosť, ktorej som poslala svoj uznávací list, teraz som manažérom spoločnosť Paragon tu v USA. Odporúčam vám, ak máte nejaké problémy, pošlite správu na tento e-mail: {doctorosagiede75@gmail.com} alebo čo mu dáte na +2349014523836 a dostanete najlepší výsledok. Vezmite veci za samozrejmosť a bude vám odobraté. Prajem Vám to najlepšie.

    ReplyDelete