Thursday, February 28, 2013

Primrose Hill day out

Pred týždňom som vám tvrdila, že v Londýne už snáď asi nie je turistické miesto, ktoré som ešte nevidela. Samozrejme, že ste takémuto výroku z mojich úst nemali uveriť, samozrejme, že Lea zase priveľmi generalizuje. Ako vždy.

Minulú sobotu sa Lucy rozhodla, že sa ideme zahrať na turistky a ideme objavovať Primrose Hill. A ani sme sa veľmi nemuseli tváriť, pretože ani jedna z našej francúzsko-slovensko-britskej trojice tam ešte nikdy nebola. Ja som si do minulého týždňa myslela, že Primrose Hill je meno kopca za Regent's Parkom, z ktorého je pekný výhľad na Londýn, ale netušila som, že je to meno aj okolitých uličiek, ktoré sú známe svojimi kaviarničkami, pekárničkami, obchodmi s kopou milých nepotrebností a svojím štýlom, ktorý je ako vystrihnutý zo západného Londýna, kde žijú všetci posh Briti. No Primrose Hill nie je na západe, ale na severe. Pár metrov od neho sa nachádza Camden Town, "malé punkové Benátky" ako ho výstižne nazval Metjush a preto je čaro a štýl Primrose Hill ešte neuveriteľnejší.

V skutočnosti je to len jedna ulica, ktorá vedie od stanice metra Chalk Farm smerom na Primrose Hill (kopec s výhľadom) a potom zopár ulíc okolo, ktoré sú ale viac-menej rezidenčné, iba sem-tam sú na nich schované body záujmu ako je napríklad Primrose Hill Bakery, jedna z najznámejších londýnskych pekární vôbec. Nie je to destinácia na celodenný výlet, ale ak budete v okolí Regent's parku alebo Camdenu, určite sa tam oplatí zbehnúť.

My sme sa ale rozhodli pre plnohodnotný turistický zážitok a tak mi Lucy dala do ruky svoju zrkadlovku a strávili sme prechádzkou po dvoch uliciach asi štyri hodiny, vošli sme do každého obchodu, odfotili sme takmer 200 fotiek (Metjush tu bol 5 dní a fotiek som mala dokopy asi 50 :D), asi polhodinu sme vyberali, v ktorej kaviarničke si dáme obed, nakoniec sme zakotvili v super kaviarničko-reštaurácii, kde sme si dali Soup of the Day, čo bola fakt skvelá voľba. No a nakoniec samozrejme čaj v Yumchaa, kde som bola tým pádom už druhýkrát za týždeň.
















No comments:

Post a Comment