Saturday, May 21, 2011

Leto mestu pristane

Predposledná sobota v Londýne. Ach jo. Keď všetky návštevy poodchádzali, povedala som si, že musím tie posledné dva týždne využiť čo najlepšie a ešte si Londýn užiť. Kým sa dá. Lenže človeku je samému otupno :D A okrem toho bolo zlé počasie. Ale nebola som na tom minulý týždeň nejako tragicky, iba vo štvrtok som bola doma, inak som si každý deň vymyslela nejaký dôvod, pre ktorý aspoň odísť z domu. Včera večer sa mi program zjavil sám. Na facebooku som si všimla, že v Covent Garden je tento týždeň otvorená Lawn Library, trávniková knižnica. Proste, že človek príde, sú tam nejaké knihy a môže si tam niekde sadnúť a čítať si. Tak som si povedala, že to je úplne ideálna činnosť pre človeka, ktorý je sám a že to bude mrte fajn sa tam ísť pozrieť.

Tak som sa tam dnes poobede vybrala. Počasie bolo konečne krajšie, nie je tu tak teplo, ako doma, len nejakých 20 stupňov, ale aj to je fajn. Ľudí bolo teda v Covent Garden poriadne veľa. Práve pre tie davy som si asi Lawn Library najprv nevšimla, asi som čakala, že to bude trochu väčšie alebo čo. Bola som dosť sklamaná, ale tak som si povedala, že nevadí, no čo už, idem sa tu aspoň poprechádzať po uličkách, keď už som sem šla. A tak som sa prechádzala, užívala som si slnečnú sobotu a ruch veľkomesta. 


Po chvíli som narazila na takú uličku plnú kníhkupectiev a antikvariátov, o ktorej mi povedala Beka a bola som ju hľadať, keď tu bol Kubo. Aj sme ju vtedy našli, len bol už večer a všetky obchodíky boli zatvorené. Teraz boli ale otvorené, tak som sa úplne kochala a prehrabávala všetkými tými krabicami, čo mali vonku vyložené. Knižky za libru a tak. Najkrajší obchodík, čo som tam našla, bol s detskými knihami starými a hlavne originálmi. Našla som tam originály Slávnej päťky, mrte staré, obrovské knihy v pevnej väzbe s nádhernými ilustráciami. Za 100 libier. Skoro mi zabehlo, keď som tú cenu videla. Ale krásne boli tie knihy, fakt. 


Keď som sa od tej uličky vracala späť smerom ku Covent Garden, úplne som si hovorila, aké je to zaujímavé, že v Londýne som si tak rýchlo dokázala pospájať miesta a že si viem úplne predstaviť, čo sa pri čom nachádza. V Bratislave mi to trvalo asi 16 rokov, kým som si pospájala jednotlivé časti dokopy, tu mi to zabralo len 5 mesiacov. A teraz viem, že Covent Garden je 20 minút od UCL a na druhú stranu 15 minút od Trafalgar Square, ktorý je zase 10 minút od Big Benu...

Cestou späť som si to dala cez Seven Dials, lebo už sa blížila tretia hodina a od tretej do piatej každý deň sú v Starbuckse frappuccina za polovičné ceny, čo vám poviem :D A v Seven Dials som vedela, kde je Starbucks, tak som si to namierila rovno tam. A ako som si potom vykračovala s mojim extra coffee caramel frappucinom so šľahačkou po ulici, traja ľudia ma zastavili, že kde je najbližší Starbucks, tak dobre to vyzeralo :D Ale bolo to asi poslednýkrát, lebo zajtra už tá akcia končí.


Už ani neviem, prečo som sa rozhodla vlastne vrátiť späť do Covent Garden, ale zrazu som zbadala tú Lawn Library. Bol to taký malý priestor, ktorý vystlali umelou trávou, oplotili záhradným plôtikom, dali tam dve knižnice, a pár plážových lehátok a bolo. Ale strašný štýl. Bola to akcia, ktorá robila reklamu vydavateľstvu Pinguin, takže tam boli samé klasiky. Ja som prišla a bola tam kopu kníh, ktoré som poznala, len som si nevedela vybrať a potom zrazu pozerám, že On the Road od Jacka Kerouaca. No tak to bolo jasné. A akurát odchádzali také dve holky, tak sa uvoľnilo lehátko, tak som si sadla, vyložila nohy, pila frappuccino a čítala Kerouaca. Za rohom hral nejaký pouličný umelec na gitaru, atmosféra dokonalá. Covent Garden je jednoznačne jedno z mojich najobľúbenejších miest v Londýne. I keď je to také zvláštne, lebo tam nie je žiadna pozoruhodná pamiatka a turisti, ktorý chcú vidieť všetko za behu, to tam vôbec nepochopia. Lebo do Covent Garden sa chodí užívať si atmosféru. A na to treba čas. Čas sadnúť si na chodník a pozerať sa na vystúpenie pouličného umelca, ktorých je tam vždy kopu. Čas predierať sa medzi ľuďmi a prezerať si kopu krásnych zbytočností, ktoré sa dajú kúpiť v obchodíkoch či stánkoch na námestí aj v uličkách okolo. Čas sadnúť si a dve hodiny čítať. 

No comments:

Post a Comment