Monday, February 14, 2011

Moja Londýnska návšteva

Niekoľko dní sa mi nepodarilo sem nič napísať. Ale má to objektívne dôvody. Mala som návštevu. V stredu poobede prišli do Londýna moje dievčatá - Lucka, Katka, Nika a Miška. Mali sme pred sebou tri a pol dňa vážneho Londýnskeho sightseeingu, dúfajúc, že počasie bude čo najlepšie. Na to sa teda vo februári nedá spoľahnúť. Ale nakoniec to nebolo až také zlé. Aj nám síce pršalo, ale aj v stredu aj v sobotu svietilo slniečko, takže to bolo také vyvážené. Dážď nám ale prekazil naše pôvodné plány a tak bolo to naše pozeranie pamiatok trochu chaotickejšie ako sme chceli, ale aspoň nám to dodalo na spontánnosti a postaralo sa o kopu nečakaných zážitkov a niekoľko výborných šálok kávy v Starbuckse.

Prešli sme asi všetky hlavné pamiatky londýnske, začali sme v stredu na Portobello Road Market, odkiaľ som šla dievčatám ukázať moju školu, z ktorej boli adekvátne užasnuté, lebo keď je večer osvetlená, tak vyzerá fakt úžasne. Odtiaľ sme šli do St. Helen´s na skupinky a z toho mali baby tiež parádny zážitok :)

Večer pred St. Helen´s

Vo štvrtok pršalo ako divé, takže panovala taká správna londýnska nálada. Mne nemohlo nič pokaziť náladu, lebo zrazu som sa tadiaľ nechodila sama, ale s mojimi dievčatami, rozprávala som po slovensky, ale hlavne som sa mala s kým rozprávať a proste... to bolo na tom celom najlepšie. Prvý bod pre holky bolo Design Museum, ja som sa k nim pridala až potom a šli sme hore do Tower Bridge. To sme si sľúbili s Luckou, že nabudúce, keď budeme v Lodnýne, tam musíme ísť, tak sme si tento sľub splnili. Dosť haluz bola, keď týpek, čo predával lístky, po tom ako si prezrel naše ISIC, sa zrazu opýtal: "Čo študujete?" po slovensky... Tak ma šokol, že som nevedela celkom, čo mu mám povedať :D Po výstave na Tower Bridge sme šli do najkrajšieho Starbucksu v Londýne, kde mi Miška dala ochutnať pepermintové mocca a zistila som, že mi to chutí úplne najviac a je to môj nový obľúbený nápoj v Starbuckse odvtedy!!! Sedeli sme tam nejaké dve hodiny alebo tak, a keďže dážď neprechádzal, šli sme ešte na večer do múzeí - ja s Luckou do Victoria and Albert a Katka s Miškou do Science. Boli sme tam niečo vyše hodiny, do záverečnej, takže v takých veľkých múzeách sme toho veľa nestihli, ale veď ja sa tam ešte vrátim. Keď sme odtiaľ vyšli, tak sme zistili, že konečne prestalo pršať, tak sme si povedali, že to predsa ešte nemôžme ísť domov a odviezli sme sa do centra, kde sme si pozreli vysvietené Piccadilly, Trafalgar Square, Big Ben, London Eye a nadchýnali sme sa pohľadom na toľkú krásu. Cestou v meste sme natrafili na sushi shop, kde mali mrte dobré sushi za 1 libru, tak sme si nemohli nedať predsa. Joj, fakt bolo mňamkové. Domov som dorazila niekedy po jedenástej totálne zničená.
Najlepšia káva!!


Piatok pršalo menej a niekedy dokonca aj že nepršalo... Plány nám ale tentokrát rozbili bohoslužby v St. Paul´s katedrále, lebo turistov púšťali dnu až o pol jednej a my sme tam chceli ísť hneď ráno. Tak sme si povedali, že sa tam vrátime neskôr. Vybrali sme sa do Seven Dials, takej krásnej nákupnej časti, kde boli strašne pekné obchody so strašne peknými vecami, ale my s Luckou a Nikou sme mali plán ísť do jedného obchodu, kde predávajú Gin, lebo vrámci Valentína tam mali takú super akciu. Človek dostal zadarmo jeden pohár Ginu s Tonicom a v obchode bol taký párik - muž a žena, oblečený ako vo viktoriánskej dobe a učili nás ako sa správať pri "dvorení" :) Rozprávali nám o "reči vejárov" a o tom, ktorou rukou má dáma prijímať od pána ružu a tak :) Úplne skvelé to bolo. Odtiaľ sme šli do Covent Garden, kde sme si užili pouličných umelcov, na ktorých sme sa parádne nasmiali. A potom odtiaľ na St. Paul´s. Samozrejme, že sme to neotočili za tie dve hoďky ako sme plánovali, ale kým sme prišli k St. Paul´s, tak už boli skoro štyri hodiny poobede :D Mali sme zadarmo vstupenky požičané zo St. Helen´s, tak sme sa úplne vytešovali, ale trošku nás sklamalo, že najvyššia galéria bola zatvorená. Ale boli sme vo Whispering Gallery a skúšali sme, či to tam naozaj funguje a fungovalo!!! Normálne sme boli od seba asi 15 až 20 metrov, úplne sme šepkali a totálne sme sa počuli!! To bolo také super!! No a potom sme si vyšlapali strašne veľa schodov do Stone Gallery a tam bol tiež pekný výhľad. Škoda toho najvyššieho výhľadu, ale tak čo už. Zničené sme si potom zase museli dať pauzu v Starbuckse. Odtiaľ išli holky nakupovať do Primarku a ja som šla domov zbaliť si veci, lebo som šla na noc spať k nim na hostel, keďže mali samé izbu. 

No, my sa tam trošku nehodíme :)

Večer s dievčatami som si strašne užila, spravili sme si večeru, ktorú sme jedli na postupne skoro do jednej v noci a potom sme ešte kecali, takže sme šli spať mrte neskoro a ja som spala v spacáku na zemi, no veľmi som nenačerpala potrebné sily, ale povedala som si, že sa môžem zničiť, lebo veď tento týždeň je reading week, čiže nie je vôbec škola, takže sa môžem vyspať koľko chcem.

Sobota bola dokonale zážitkový deň, ktorý si zaslúži svoj osobitný príspevok, takže tu končí prvá časť rozprávania o mojej návšteve. A nezabudnite si pozrieť fotky :)

2 comments:

  1. jeej, uplne ti zavidim :) ja uz tvrdnem doma :P (nieze by mi to vadilo).. ale akurat zajtra mam diferencky z fyziky, cize namiesto ucenia statocne prokrastinujem a citam kazdy prispevok asi 3-krat :D
    neviem ci je to tym Starbucks ale napriek tomu ze si v Anglicku, tak mas spravny americky usmev :D

    ReplyDelete
  2. Joj, tie diferenčky ti nezavídim, dúfam, že to bude v pohode. Aj mňa čakajú nepríjemné veci, keď sa vrátim, ale to radšej ešte neriešim :)
    No a ten úsmev neviem kde som vzala :D Určite v tom bude mať prsty aj ten Starbucks!! :D

    ReplyDelete