Sunday, February 6, 2011

Xin nian kual le


Názov článku znamená "Šťastný čínsky nový rok" v mandarínčine. Z čoho je asi jasné, o čom bude tento príspevok :) Čínsky nový rok bol síce už v stredu, ale oslavy trvajú 15 dní, takže tento víkend bol vhodný na takéto oslavy. Takže som sa zúčastnila rovno dvoch :)

Najprv som bola u Denise, ktorá organizovala International CNY Open House - čo znamenalo asi toľko, že k nej domov mohli prísť medzinárodný študenti alebo vôbec ľudia z rôznych krajín, žijúci v Londýne. Konalo sa to celé sobotné poobedie a ľudia mohli prísť kedykoľvek chceli a zase odísť kedykoľvek chceli. Na facebooku bolo 37 hostí, ale netuším, koľko sa tam mohlo vystriedať ľudí. Ja som prišla asi okolo tretej a odchádzala som okolo piatej a aj za tie dve hodiny sa tam dosť vystriedali ľudia. Denise poznám len cez Lucile, s ktorou som aj prišla na tú párty, ale vedela som, že sa tam chystá dosť veľa ľudí zo skupiniek, ktorých poznám. No keď sme prišli, nepoznala som tam okrem Lucile nikoho, čo ale nebol až taký problém, lebo podľa mňa sa tam ľudia celkovo veľmi nepoznali, tak som sa rozprávala s ľuďmi, čo boli nablízku proste. Vstupenkou na párty bolo nejaké jedlo z tvojej krajiny, keďže to bola medzinárodný párty. Ja som priniesla zemiakové placky, také malé, ktoré sa asi fakt vydarili, lebo zmizli asi v priebehu 30 sekúnd :D Musím ich spraviť znovu, lebo mojim kamarátom, ktorí prišli neskôr sa už neušlo :) 

Okolo piatej sme sa menšia skupinka presunuli k Becky, našej vedúcej skupinky. A to bola fakt parádna oslava Čínskeho nového roku. Bolo nás 15 - dali sme sa dokopy dve medzinárodné skupinky zo St. Helen´s a dievčatá z Číny (Malajzie, Hong Kongu - ja som z toho stále zmätená, kto je odkiaľ) nám navarili pravú čínu. Nie tradičné jedlo, ktoré sa jedáva na čínsky nový rok proste niečo "jednoduché čínske" :D Netušíla som, čo jem, ale bolo to strašne dobré. Najlepšie, že aj keď sme sa pýtali, že čo to je, to čo jeme, tak buď nevedeli ako sa to povie po anglicky, alebo mi anglický výraz nič nehovorili, tak som im proste dôverovala, že je to jedlé :D Po hlavnom chode sme ešte mali dezert - na výber zo štyroch koláčov. Jeden z nich sme spravili my dve s Lucile. Taký typický anglický koláč - Chocolate Bread and Butter Pudding (dala som sem link na tento obrázok, lebo to vyzeralo presne takto neidentifikovateľne, ale bolo to veľmi dobré :P A keď hodíte ten názov do googlu, tak vám to nájde aj krajšie obrázky :D) Okrem jedenia sme sa hrali nejaké hry a učili sa navzájom povedať Šťastný čínsky nový rok vo všetkých jazykoch, ktorými sme tam vedeli hovoriť - francúzsky, mandarínsky, kantónsky, japonsky, rumunsky, nemecky, slovensky, taliansky, rwandsky, malajzsky - to by malo byť všetko :D Taliana, rumuna a nemca sme tam nemali, len múdre viac-jazykov ovládajúce dievčatá :) Viac fotiek bude čoskoro na facebook-u.

Samospúšť, kde nie sú síce všetci, ale je o dosť lepšia ako tá, kde všetci sú :D

No comments:

Post a Comment