Tuesday, April 12, 2011

Stewardovanie

Sedím v “obývačke” pre stewardov a čakám na svoju poslednú úlohu dňa. Dnes mám “early night”, čiže môžem ísť do postele pred jedenástou. A tak som sa rozhodla, že túto polhodinovú pauzičku využijem na písanie blogu a tesne pred spaním ho pôjdem postnúť.

Keď sme prišli, zopár prvých informácií, ktoré sme dostali bolo, že do konca týždňa budeme neskutočne unavení, že budeme mať plné zuby stoličiek a že do konca Spring Harvest totálne stratíme pojem o tom, aký je deň v týždni a budeme vedieť len, že je Deň 1, 2, 3... Som si istá, že vo všetkých bodoch mali pravdu, keďže k prvým dvom smerujem a posledné sa už naplnilo. Fakt netuším, aký je deň a robí mi hrozné problémy si to rozmyslieť. Ale viem, že momentálne sa blížime k polovici, lebo práve končí Deň 3 a celé SH končí dňom 6.

Naše dni sú celkom náročné. Začíname o 8mej ráno stewardovským meetingom, pred tým musíme stihnúť raňajky (English breakfest – slaninka, fazuľa, vajíčko, toast, pomarančový džús, káva a croissant s džemom, najlepšie na svete!! :)) Prvá akcia začína o 9tej, dvere otvárame o 8:45, takže my tam musíme byť ešte chvíľu predtým. Najbližšia prestávka je potom až na obed niekedy okolo 1nej, stewardi (ako sa to skloňuje?) sa môžu predbiehať, lebo väčšinou sa musíme ponáhľať niekam inam. Ja som našťastie ani včera ani dnes nemala službu na prvom poobednom seminári až na druhom, tak to je taká hodinka voľna. Potom máme večeru (sandwiche, chipsy, ovocie, keksík, jogurt), ktorú konzumejeme o 5tej, a popri tom máme druhý meeting dňa, kedy preberáme veci, čo sa udiali cež deň a riešime tie, čo sa budú diať večer. Večer sú na programe hlavné akcie a ja som v tíme, ktorý má na starosti tú najväčšiu. Každý večer tam príde asi okolo 3000 ľudí. (O tých akciách asi budem písať v inom blogu, ak sa k tomu ešte dostanem...)

Ak zrovna nie sme na nejakej akcii, nerozdávame letáky, nekontrolujeme náramky a nestrážime požiarne východy, tak stopercentne presúvame stoličky. Niektoré miesta, kde sa dejú rôzne akcie sa musia cez deň zmeniť – napríklad v “Jaks” je ráno mladší dorast, tak tam nie sú stoličky, ale poobede sú tam semináre, tak tam treba vytiahnuť 300 stoličiek. Vytiahnuť znamená nanosiť a rozložiť. A to nie je všetko. Večer je tam mladší dorast zase, takže po tých seminároch treba tie stoličky zase zložiť. A posledná akcia je vystúpenie komika, tak tam treba tie stoličky zase rozložiť. To som absolvovala včera. Sranda.

Ale inak je to tu všetko obdivuhodne zorganizované. Všetci stewardi máme jedného šéfa, ktorého som spomínala minule. Potom máme päť šéfov, ktorí majú na starosti rôzne miesta, kde sa konajú všetky možné akcie. No a potom máme šéfa tímu. Pracujeme v trojčlenných tímoch, ja som s francúzkou Sophie (myslím, že sme jediné dve neBritky, ale Sophie už pár rokov žije v Škótsku, tak nepôsobí veľmi zahranične) a s Mickom, ktorý je absolútne úžasný šéf, vždy má o všetkom prehľad, takže sa stačí jeho na všetko pýtať. A vždy mi prepáči, keď mu nie celkom rozumiem, že čo odo mňa chce :P A vyzerá úplne ako Belick z Prison Breaku, ale úplne :D Len je asi tisíckrát milší :)

Celkom zábavná vec bola naučiť sa mená všetkých venues (miest), na ktorých sa prednášky, semináre, workshopy, koncerty, recepcie, bible readingy a neviem ešte aké možné veci dejú. Máme ich tu 23 a stewardujeme vo veľkej väčšine z nich. Po tých pár dňoch tu už nemusím mať so sebou mapu, ale prvé dva dni som z toho mala hrozný chaos, plietlo sa mi Jaks s Reds, Big Top so Center Stage, a netušila som na ktorej strane je Marquee 1, na ktorej Marquee 2 a na ktorej Marquee 3.

No ale nakoniec tento článok nepostnem dnes večer, lebo môj šéf by ma asi zbil, keby ma našiel sedieť na lavičke, keďže ma poslal rovno do postele. A ja som sa ani veľmi nezdráhala. Asi je vám jasné, že spánok je drahocenná a potrebná komodita, keď nie som ochotná obetovať ani 10 minút na to, aby som zistila, čo je nové na facebooku alebo skontrolovala maily. Som tak trochu v inej realite. Ale pokúsim sa to postnúť niekedy v priebehu zajtrajška, aby ste vedeli, že žijem :)

No comments:

Post a Comment