Saturday, April 30, 2011

Kráľovská svadba na vlastné oči. Takmer.

Kto ma pozná, vie, že mám hrozne rada davy ľudí, udalosti, ktoré sa neopakujú veľakrát za život a keď môžem tie veci zažiť "live". Práve pre tieto dôvody som si predsa nemohla nechať ujsť dnešnú kráľovskú svadbu, keď už som zrovna počas nej v Londýne. Ale sama by som tam predsa nešla, to by bola totálna nuda. Zopár ľudí z IGG malo chuť na nejakú akciu tiež a keďže ja som už dávno stanovená za organizátora, tak sa všetci už automaticky spoliehal na mňa, že vymyslím, čo budeme robiť. Dala som im síce na výber, ale nikto sa nemal k tomu, že by vyjadril nejaký názor :P

Moja pozeracia crew :)
Nakoniec sme sa dohodli, že sa stretneme ráno, budeme sa snažiť dostať sa k ceste, ktorou pôjde procesia, aby sme to celé videli "na vlastné oči" a keď zistíme, že to tam už je beznádejne plné, tak budeme mať ešte dosť času na to, aby sme sa dostali do Hyde parku, kde bude najväčšia párty a kde bude pozerať najviac ľudí. To bol plán. Stretávali sme sa o 9tej pri stanici Green park, ktorý je najbližšie k Buckinghamskému palácu. Keďže som predpokladala, že doprava bude šialená, dala som si trochu viac času. Odišla som z domu o 8mej. Hlavná cesta, pri ktorej bývam bola totálne vymretá. Keďže v Británii bol dnes sviatok, všetky obchody boli zatvorené, ulica fakt prázdna. A rovnako aj metro, ktoré by v tom čase v normálny pracovný deň bolo preplnené. Veľmi podozrivý pokoj.

No nie sú krásni?
Sranda začala, keď z poloprázdneho vlaku vystúpilo 70% ľudí, ktorí v ňom boli na tej istej zastávke ako ja. Trapas bol, že som tam bola takmer o polhodinu skôr. Chvíľu mi trvalo, kým som sa dostala zo stanice von, kde sme sa mali stretnúť a tam pri východe z metra som sa oprela a čakala. Bavila som sa pozorovaním nekonečného prúdu ľudí, ktorí z metra vychádzali. Vlajky všade, ľudia všetkých vekov, rodičia s maličkými deťmi aj starí ľudia, a všade ten istý obrázok Williama a Kate. Aby som zabila trochu čas, začala som tých ľudí rátať. Stratila som sa pri čísle 450, pozerám na hodinky... prešlo 5 (slovom päť!!) minút. Stála som tam 25 minút. Takýmto tempom okolo mňa za ten čas prešlo okolo 2500 ľudí. A to ja som vôbec nebola medzi prvými čo prišli, ale ani medzi poslednými...

Decká tentokrát zázračne nemeškali a 9.05 sme už boli všetci. Vybrali sme sa krížom cez Green Park smerom k Buckinghamu, no dostali sme sa len k bariéram. Dozvedeli sme sa, že všetky vchody k ceste procesie sú už uzatvorené a nikto sa tam už nedostane. Čo znamená, že väčšina ľudí z toho davu, čo ste videli v telke tam nocoval (niektorí vraj aj 5 dní!!!!), alebo museli doraziť mrte skoro. Takže rozhodnutie bolo spravené za nás a keďže aj v Green Parku bola obrazovka, rozhodli sme sa, že sa už nejdeme presúvať do Hyde Parku, ale zostaneme tam.

Dav
Dobre sme urobili. Našli sme si ešte miesta na sedenie, aj keď to bolo dosť náročné, ale podarilo sa. Vybalili sme si svoje piknikové zásoby a čakali ešte hodinu na začiatok svadby. A bola to paráda. Park bol kompletne plný, mohlo tam byť 10000 ľudí, možno aj viac. Vždy keď sa niekto dôležitý objavil na obrazovke (rozumej William, Kate alebo kráľovná), všetci začali mávať vlajkami a kričať. Nad hlavami nám lietali novinárske helikoptéry, lebo sme sa fakt nachádzali od Buckinghamského paláca asi tak 700 metrov, tak sme sa cítili takmer ako v centre diania. Istú časť svadobnej ceremónie, tú úvodnú, keď kňaz povedal päť viet a potom keď si dávali manželské sľuby, púšťali nahlas po celom Londýne. Neviem, síce z čoho, ale ozývalo sa to z každej strany. Šupa. No a potom nakoniec samozrejme: "God save the Queen." Všetci stáli, vlajky viali, čo vám poviem... :)

Keď sa celá procesia vrátila späť do Buckinghamu a dozvedeli sme sa, že na balkónový bozk by sme si museli počkať ešte hodinu, rozhodli sme, že už radšej pôjdeme. A zase sme dobre urobili, lebo až pri odchode sa naozaj ukázali tie davy, čo tam boli. Vyjsť z parku bola celkom náročná úloha... A potom sa dostať k nejakému najbližšiemu metru. Ľudia totálne ignorovali nejakú premávku a všetci chodili po ceste. Chudákom taxikárom, čo sa predierali davom ľudí, som skutočne nezávidela. Nakoniec mi cesta domov trvala vyše hodinu a pol. Takže tak. Zážitok mám :)

2 comments:

  1. SUPER! vidim ze presne vedecke udaje a detaily ako maju byt ;) urcite velky zazitok. inac, pozeravas online hokej? videla si SVK-GER?

    ReplyDelete
  2. Tie údaje, to je taký tvoj štýl :D A hej, jasné, že pozerávam. Online stream a slovenský rozhlas, časový náskok 20 sekúnd zvuk pred obrazom :D Dnes to bolo na nervy a pozerala som to s kamarátkou z Malajzie, ktorá nechápala ničomu :D :D

    ReplyDelete