Monday, April 25, 2011

Veľká noc

Tohtoročná Veľká noc bola z pochopiteľných dôvodov veľmi zvláštna. Človek zistí, že nie je doma práve počas takýchto chvíľ, keď nikde okolo neho, nie sú ľudia a veci, na ktoré je zvyknutý.

V piatok som prvýkrát odkedy som tu šla doobeda do kostola. Osobne som čakala, že bude plný, lebo namiesto troch zhromiek za deň, ktoré bývajú v nedeľu, bolo len jedno na Veľký piatok. Bol mrte krásny deň ako celý týždeň predtým, tak som si dala na seba šaty a totálne som sa tešila z toho krásneho počasia. Vôbec som sa nemusela báť, že kostol bude preplnený, Londýn je na tom ešte oveľa horšie ako Bratislava, asi 80% ľudí sú tu dosťahovalci a všetci samozrejme chodia na sviatky domov. Akože nakoniec sa kostol skoro naplnil, ale aj tak to bolo minimum ľudí oproti tomu, koľko tam chodí každú nedeľu.

Veľkopiatočné zhromko bolo veľmi špeciálne. Na začiatku bola krátka kázeň a potom sa postupne čítal príbeh ukrižovania a po každej časti sa spievala pieseň, väčšinou s organom alebo tak. Bolo to veľmi majestátne. A také, že človek sa skutočne zamýšľal nad tým, čo sa čítalo. Fakt super. A zvláštne to bolo ešte aj preto, že to bolo prvýkrát, čo som v kostole videla iných ako mladých ľudí, lebo večer chodia takmer samí mladí.

Sviatkovanie mi značne kazí škola, keďže momentálne stále pracujem na esejách, ktoré musím dokončiť do tohto piatku. Keďže bolo fakt krásne, tak som si aj v piatok aj v sobotu poobede spravila kávu do mojej Starbucksovej termosky, vzala počítač a prešla sa asi 15 minút do parku, kde som si sadla pod strom, užívala si slniečko a písala. To slnko bolo fakt skvelé, lebo ja som inak stále zavretá v mojej izbe bez okna a denného svetla a potom ma to totálne štve, keď viem, že vonku je krásne... A okrem toho, v parku nemám internet a tak nemám na výber, a proste musím písať, takže je to veľmi efektívne. Bola som tam teda aj v piatok aj v sobotu tak na dve-tri hodinky.

V nedeľu som písala len doobeda, lebo poobede sme mali veľkonočný piknik v Regent´s parku s ľuďmi zo skupinky. Keď som zistila, že skoro nikto neodišiel domov na Veľkú noc a všetci sme medzinárodní študenti, ktorí by inak trávili Veľkú noc sami a okrem toho je krásne počasie, tak som okamžite vyrobila event na facebooku, ktorý sa stretol s veľkým nadšením. I keď som nevedela, čo z toho bude, lebo dosť ľudí dalo maybe attending, nakoniec nás bolo 9, čo bolo úplne fajn. Ale najväčšia sranda na organizovaní niečoho je čítať smsky od ľudí, ktorí píšu, že budú meškať. Mám ich asi 6 :D Mali sme sa stretnúť o pol, a prví ľudia prišli o trištvrte. Mala by som sa tomu prestať čudovať :D Ale mali sme sa super, úplne sme sa najedli, aj keď každý priniesol len niečo malé. Potom sme všetci spolu išli na večerné zhromko, takže to bola veľmi vydarená veľkonočná akcia.

Celkom zaujímavé bolo, keď sme sa rozprávali o veľkonočných zvykoch, nie žeby tie naše boli nejaké výborné, ale na druhej strane som zistila, že v ostatných krajinách sa proste Veľká noc ani neslávi. "Ideme v nedeľu na veľkonočné zhromko a po obede všetky deti dostanú čokoládové vajíčko." Takže tá moja motivácie, že predsa by bolo čudné byť na Veľkú noc sám pre ostatných vôbec nebol až taký relevantný a asi by ich Veľkej noci ani nič nechýbalo, lebo v zhromku boli a z čokoládových vajíčok už vyrástli (okrem toho sme jedno dostali od Becky). Zvláštne.

3 comments:

  1. park, slniečko, priatelia, piknik, posolstvo veľkej noci... krása. naďalej veľa úspechov pri esejovaní, leuška <3

    ReplyDelete
  2. a anglických šibačov nikde, darmo tam maju Starbucks ked šibanie nepoznaju ;)

    ReplyDelete
  3. No žeby mi zrovna tí chýbali sa nedá povedať... :D

    ReplyDelete