Sunday, January 9, 2011

Rýchlokurz cestovania doubledeckrom

Za prvé tri dni v Londýne som sa trénovala najmä v schopnostiach, ktoré človek musí ovládať, aby dokázal cestovať londýnskymi busmi. Orientáciu som tu už síce spomínala, ale dnes už som prišla na to, že nie je dôležité len ísť na správnu stranu cesty, ale aj zistiť z ktorej zastávky vlastne bus odchádza. Počet zastávok na trochu väčších križovatkách väčšinou presahuje počet 10, napríklad pri jednej zastávke metra, konkrétne Notting Hill Gate je 13 rôznych zastávok na asi 5 uliciach samozrejme obojsmerne. Všade sú mapy na zastávkach, ale vyznať sa v nich vyžaduje tréning. Takže som bola na seba hrozne hrdá, keď som pri Notting Hille našla zastávku M a dostala som sa naspäť domov. Takže vlastnosť číslo 1: ORIENTÁCIA

Ďalšia nástraha je trvanie. Samozrejme to súvisí s tým, že si neviem naplánovať nejakú efektívnu cestu, ale to sa asi nedá absolútne naučiť vyznať sa vo všetkých autobusových linkách, keďže ich je tu asi tak 500 :P Dnes som na to doplatila, keď som bola na jednom viewingu a keď som sa snažila dostať odtiaľ naspäť, nastúpila som na bus, ktorý mal ísť tam, kde som chcela, lenže predtým ešte obehol asi každú uličku v tej danej štvrti, približne ako 99tka v Petržke. Nakoniec mi cesta domov trvala vyše hodinu a pol. Takže vlastnosť číslo 2: TRPEZLIVOSŤ. Nič iné fakt nepomôže. Ale som vďačná za svoj iPod a slúchatká :)

Posledná vlastnosť, ktorá je ale veľmi dôležitá, najmä pre zdravie. Nie je to celkom úplne vlastnosť, ale číslo 3 je ROVNOVÁHA. Od kedy som zistila, že aj na vrchnom poschodí je tabuľa ukazujúca zastávky, chodím si sadnúť vždy už len hore, veď doubledecker :) Čo znamená veľa chodenia po schodoch v hýbajúcom sa autobuse. Ešte som sa nezosypala ani raz :P

No comments:

Post a Comment