Tuesday, January 18, 2011

St. Helen´s

Moje plánované veľké hľadanie ideálneho zboru v Londýne, kde ich je asi nekonečne veľa, skončilo hneď prvú nedeľu, čo som tu bola. A odvtedy sa moje rozhodnutie už len potvrdzuje ako správne. Takže svoj church som našla rýchlo a bezbolestne - St. Helen´s.

Túto fotku som stiahla, lebo by som takéto niečo nikdy neodfotila, ale toto je realita. Toto je St. Helen´s.

.
Do St. Helen´s som prišla prvýkrát minulú nedeľu na večerné zhromko, ktoré začína o šiestej večer, lebo po ňom býva študentská večera, takže som predpokladala, že tam bude veľa mladých. Hoci tú prvú nedeľu, tá študentská večera nebola, ale študentov tam aj tak bolo hrozne veľa. St. Helen´s má každú nedeľu tri zhromká (alebo štyri?), do kostola sa zmestí asi 500 ľudí a o šiestej tam fakt je veľká väčšina mladých ľudí.

Keď som prišla ja, hneď sa mi prihovorila jedna holka, lebo videla, že sedím sama a pozvala ma, nech si sadnem k nej. Tak som si k nej sadla a bola som zvedavá, čo ma čaká. Na každej stoličke v kostole bola prichystaná Biblia, takže keď sa čítalo z Biblie, každý mal tú svoju v ruke a poviem vám, že ten zvuk, keď 500 ľudí listuje tými tenkými stránkami je fakt štýlový. Pri vchode do kostola každý dostal program konkrétnej bohoslužby s vytlačenými textami piesní, oznamami a, pozooor, papierom na poznámky, kde sú vytlačené hlavné body kázne a je tam priestor na poznámky. A ľudia si tie poznámky fakt píšu.

St. Helen´s je evanjelikálny anglikánsky zbor, o dosť konzervatívnejší, než na čo som zvyknutá z domu, no na prvý pohľad je jasné, že je to zbor totálne zameraný na štúdium Biblie. A nielen na prvý, ale aj na druhý, tretí aj päťdesiaty. Po zhromku ma Megan, holka, s ktorou som sedela, predstavila niekoľkým ľuďom, medziiným aj Becky, ktorá si ma zobrala do svojej skupinky. Je jednou z vedúcich skupiniek pre medzinárodných študentov. Becky minulý rok skončila UCL, školu, kde som ja teraz, takže bola totálne nadšená, že budem v jej skupinke.

Skupinky sa konajú v stredu večer v inom kostole ako je na fotke, trochu menšom, asi o ulicu ďalej. (St. Helen´s má tri kostoly). Začína sa o siedmej spoločnou večerou, potom sa ľudia rozdelia do skupiniek, na ktorých sa tento rok študuje Markovo evanjelium. Majú k tomu vytlačené také strašne coolové študijné zošity. Dokopy nás tam bolo asi 60 medzinárodných študentov, boli sme rozdelení asi do 6 alebo 7 skupiniek, nerátala som to. Skupinka bola výborná, síce sme čítali pasáže, ktoré poznám veľmi dobre, no aj tak som sa dozvedela úplne nové veci.

Poslednou kvapkou bola táto nedeľa, keď po zase veľmi dobrom zhromku, bola študentská večera. Čo sa formy týka, podobalo sa to veľmi stredajším skupinkám, bolo nás tam trochu viac, mali sme spoločnú večeru (burger, hotdog alebo pečený zemiak s fazuľou a syrou, mňááám) a potom sme sa rozprávali o kázni, ktorá bola na zhromku v ten večer plus sme ešte navyše rozoberali jeden biblický text.

Okrem toho, že som fakt obohatená hlbokým biblickým štúdium, ktoré je v tomto zbore fakt dôležité, sa strašne teším aj z možnosti spoznať kopu super ľudí, medzi ktorými si dúfam nájdem dobrých priateľov. Už teraz sú ku mne veľmi milí a teším sa na každý deň, keď ich stretnem, na každú nedeľu a stredu. St. Helen´s je super :)  



Medzinárodné a multikultúrne kontakty
Študentská večera v nedeľu večer
Tomuto ja hovorím Bible Study :)
Pam, vrcholne sústredená

3 comments:

  1. Veľmi sa teším s tebou! Vlastne, čo si tam išla študovať? Vyzerá to viac na Bible college:-) o to lepšie, anyway!

    ReplyDelete
  2. jeej, vyzera to naozaj super!
    haha, ze si neskoncila v Hillsong church, ale v cb-podobnom church by som sa vlastne ani nemala tak cudovat :D

    ReplyDelete
  3. Leuska, som rada, ze je to takto, presne takto! Aj ten priestor je krasny! Uzasne, ze ti studenti su taki vzajomne starostlivi (voci novym ludom). Neviem si celkom predstavit nieco podobne u nas, mame sa este co ucit.

    ReplyDelete