Monday, January 31, 2011

Mission week

Konečne sľúbený príspevok o minulotýždňovom mission weeku :) Na úvod trochu informačného základu. Každá univerzita tu má svoju Christian Union (odteraz CU), čiže niečo ako školskú mládež alebo tak, proste sa tam stratávajú kresťania z rôznych zborov a denominácií, ktorí chodia na tú istú školu. Mission week organizovali všetky CU zo všetkých škôl spolu. Celý projekt mal názov Invited a mal viacero častí. Každá CU organizovala nejaké akcie počas tohto týždňa na svojej škole. U nás to boli každý deň dve témy počas obeda, kam ľudia prišli, mohli si dať bagety, sendviče, chipsy, koláče a vypočuť si k čomu ich Boh pozýva respektíve nepozýva. Témy boli postavené na typických stereotypoch, ktoré ľudia o kresťanstve majú a každá téma mala poukázať na to, že tieto stereotypy nemajú biblický podklad a že to nie vždy také čierno-biele, ako si ľudia myslia. Po téme bol vždy čas na otázky a odpovede. Myslím, že tieto akcie boli celkom úspešné, na každej téme bolo asi tak 40 ľudí a boli tam ľudia, ktorých úlohou bolo rozprávať sa s ľuďmi, čo sedeli sami, zistiť, či majú nejaké ďalšie otázky a tak. Niekoľko ľudí zo St. Helen´s každý deň chodili na tieto obedné témy, aby sa rozprávali s ľuďmi, ktorí budú mať záujem dozvedieť sa viac alebo sa stretnúť na kávu a tak. Ja som bola aspoň na jednej z tých dvoch tém každý deň okrem pondelku a bolo to fakt super stretnúť sa každý deň v škole s ľuďmi zo St. Helen´s. Bude mi to chýbať :)

Okrem týchto akcií na škole sa organizovali ešte spoločné akcie, na ktorých spolupracovali všetky školy a kam pozývali ľudí zo školských akcií. Boli to hlavné večerné akcie, ktoré boli v utorok, v stredu a vo štvrtok vo veľkom kostole All Souls pri Oxford Street. To boli klasické evanjelizačné akcie so svedectvami študentov, krátkou témou a časom na otázky a odpovede. Keďže tam každý večer bolo asi tak 300-400 ľudí a papieriky s otázkami by neboli práve najefektívnejšie, otázky sa posielali smskou na číslo, ktoré bolo na obrazovkách a potom niektoré z tých otázok vybrali a odpovedali na ne. Cool, že? Ja som bola na všetkých troch týchto večerných akciách, lebo to bol fakt super čas, ktorý som trávila s kamarátmi, vždy tam bol niekto z našej skupinky, dali sme si pizzu a ešte hodinu po skončení programu sme jedli koláče a cukríky a kecali sme. Zase som sa zoznámila s kopou zaujímavých ľudí, takže to bolo úplne super :)

Ešte (trochu chronologicky nelegociké, sorry) som nespomenula náš školský kick-off (úvodný program) tohto týždňa - Live Music Night, nejaká tá fotka sa nájde na facebooku asi :) Bolo to v pondelok večer, strašne v pohode akcia, hrozne veľa ľudí, hrali tam najmä ľudia z UCL, úplne rôzne typy hudby, akurát, keď som odchádzala spievala černošská gospelová kapela, tí boli úplne parádni! Fakt to dosť stálo za to, tiež tam bolo veľa ľudí, ktorých som poznala a aj s ďalšími som sa zoznámila, už to ani nerátam, koľko takých zoznamovacích rozhovorov som tu absolvovala. Myslím, že s tým asi neprestanem až do konca júna :D Ale náhodou ma to celkom baví zoznamovať sa s novými ľuďmi, len keby som tak strašne nezabúdala ich mená :D

Bol to skvelý týždeň, nekonečne veľa sociálneho kontaktu a akcie, ale po týždni som už bola kompletne zničená a cez víkend som spala asi do 10tej každý deň, lebo fakt každý deň chodiť domov o 11tej večer celkom dalo zabrať. Ale stálo to za to :)

No comments:

Post a Comment