Sunday, January 16, 2011

Základné životné potreby zahraničného študenta

Mám za sebou prvých 10 dní a po začiatočnej snahe zistiť ako sa tu nestratiť a ako nadobudnúť aspoň akú-takú rovnováhu, som prišla na to, čo sú momentálne tri najdôležitejšie otázky, ktoré si musím zodpovedať, aby som prežila:

Čo a kedy budem jesť?
Asi je jasné, že toto je totálne základná životná potreba. Hlavne s mojimi kuchárskymi schopnosťami :P Ešteže v nedeľu aj v stredu sa normálne najem v kostole a časom sa mi snáď podarí aj niečo navariť, okrem instantných jedál. A možno budem jesť aj niečo iné ako bagety a mrkvu :D A možno budem polroka žiť na mrkve, no čo :P :D A to kedy je tiež dosť sranda. Väčšinu času sedím v knižnici a tam sa jesť samozrejme nesmie, takže môžem jesť len keď tam nie som. Tuším sa tomu hovorí polpenzia :D

Čo a kedy sa budem učiť?
Zatiaľ som mala síce úlohu na jeden predmet, ale prečítať 80 strán celkom odborného textu sa naozaj dá z týždňa na týždeň len preto, lebo veľmi nemám na práci nič iné. Tu sa tomu hovorí full-time študent. 2 hodiny na prednáške, 10 hodín v knižnici. Pohoda. Dá sa to len ak má človek štyri predmety namiesto 12.

Ako a kedy sa dostanem na internet?
Všetko je na webe. Recepty, keby som si náhodou chcela niečo variť. Škola, milión mailov denne. Plánovač cesty, bez ktorého namiesto 30 minút cestujem hodinu, lebo si neviem vymyslieť efektívnejšiu cestu. Škola, knižnice, a maily, ktoré treba pravidelne kontrolovať. No a hlavne ľudia sú na webe. Tých zopár, čo som spoznala tu a hlavne tí, ktorých som nechala doma. Keďže na izbe net nemám, tak si treba naplánovať aj kedy sa k tomu netu dostanem. Zväčša v škole v knižnici, alebo cez víkend v blízkej kaviarni. Nič moc, ale momentálne nemám inú možnosť.

3 comments:

  1. o chvilku bude zakladnou zivotnou potrebou aj ako a kedy si upratat, lebo ked budes stale prec, tak na to uz cas nebude alebo neviem. ja som nikdy nestihala.

    tomu veeeer, full time student. to je zivot! :))


    drz sa Leus!

    ReplyDelete
  2. ... super, ze som ta dnes pocula, a aha - uz si zas vyskocila v okne, ze on-line :-) drz sa!!!!

    ReplyDelete
  3. Eukík, ja náhodou celkom upratujem, v mojej miniatúrnej izbičke ani veľmi nemám na výber, inak by som sa tam asi nevedela ani hýbať, keby som si neodkladala veci :P

    ReplyDelete