Friday, January 14, 2011

Škola

Prvý týždeň školy je za mnou, tak teda pár slov o nej. Musela som si vybrať štyri predmety, ktoré zodpovedajú 2 tunajším kreditom. Každý predmet má hodnotu 0,5 kreditu, našich kreditov 30. Nikto tu nesmie mať za semester ani viac ani menej ako 2 kredity. Jednoducho štyri predmety a dosť. Paráda. Dva predmety som si musela dať na departmente, kam ma prijali, pre mňa je to SSEES (School of Slavonic and East European Studies), kde som si dala Českú a slovenskú literatúru a Kino vo východnej Európe. Zvyšné dva predmety som si mohla vybrať aké som chcela, ale predsa len som si povedala, že by mohli mať niečo spoločné s tým, čo študujem a tak som si dala Sociolingvistiku na departmente Lingvistiky a Psychlógiu a vzdelávanie na departmente Psychológie.

Každý z tých predmetov je úplne iný, takže aspoň budem mať rôzne skúsenosti.

V pondelok ráno budem mať sociolingvistiku, ktorá sa skladá z hodinovej prednášky a hodinového seminára. Forma je síce podobná ako na Slovensku, no obsah je o niečom úplne inom. Prednáška bola fakt zaujímavá, na čo teda zvyknutá nie som, ale na čo som sa aj najviac tešila. Seminár bol dosť praktický, najprv sme dostali zadanie na skupinovú prácu a potom ďalší výklad sa odvíjal od toho. Hodnotenie vraj dostaneme za prácu na hodinách, ktorá teda ešte neviem celkom ako bude vyzerať, keďže tento týždeň bola len prvá hodina, na ktorú sme nemohli byť nijako pripravení. Na ďalšiu hodinu sme ale dostali zadanie prečítať celkom veľa strán z dvoch kníh, ale to sa samozrejme dalo čakať, však? Takže som aj v stredu aj vo štvrtok sedela pár hodín v knižnici a čítala som a robila som si poznámky. Zadania sme dostali z dvoch kníh, z toho jedna sa dá normálne čítať v študovni, druhá je na celej škole len jedna a bola požičaná. Aj tak som si na ňu dala požiadavku a neuveriteľné, už ju mám. Jediná kniha na celej škole, vo všetkých knižniciach a nikto mi ju neuchmatol. Dosť dobré :) Aspoň sa mám z čoho učiť.

V pondelok poobede mám Kino vo východnej Európe. Je to jediný predmet, ktorý mám aj s ďalšími Erazmákmi, konkrétne dvoma Čechmi a jednou Polkou. Na hodine je nás asi 20, našou úlohou je každý týždeň si pozrieť film, ktorý je na programe, dvaja ľudia majú krátku prezentáciu a potom je taká diskusia/výklad o tom filme. Je to celoročný kurz, takže na prvej hodine sa už preberal film, ktorý sme ale my noví samozrejme nevideli, tak som tam skoro zaspala. Ale malo by to byť v pohode, každý má mať prezentáciu, plus budeme písať jednu alebo dve eseje. Hneď po dvojhodinovke si môžeme zostať pozrieť film na nasledujúci týždeň, čo sme aj chceli, ale v pondelok to vyzeralo, akoby sa im pokazilo všetko, čo sa mohlo, takže nakoniec sme to nepozerali spolu, lebo nefungoval zvuk, tak sme si to ešte s jednou Češkou šli pozrieť len my dve do knižnice a tam tiež všeličo nefungovalo, ale nakoniec nám to dvaja technici spustili, aj keď zvuk stále vypadával, no ale čo už.

V utorok poobede budem mať Českú a slovenskú literatúru 20. storočia, čo bude dosť smiešne, lebo tam budem len ja, ešte jeden študent a učiteľ. Čiže predpokladám, že to bude dooosť intenzívne štúdium literatúry, čo mi ale nezaškodí a možno zistím, že to s tou literatúrou nakoniec nie je až také zlé. Túto hodinu som ešte nemala, lebo začína až budúci týždeň, tak som na ňu veľmi zvedavá a aj na to, či to bude v češtine, pravdepodobne ale áno.Škola

Posledný predmet, ktorý zatiaľ mám len v stredu na obed, od polky februára ho budem mať ešte aj v piatok na obed je Psychológia a vzdelávanie. To je presný opak predchádzajúceho predmetu, keďže sú to len prednášky ako z typického amerického univerzitného filmu. Proste megaveľká prednášková sála, cool prednáška, ľudia, ktorí sa ozvú, keď sa chcú niečo opýtať, aj keď je v miestnosti 200 ľudí. Pravdepodobne žiadna príprava z hodiny na hodinu, no na konci skúška, že 9 otázok na vypracovanie ktorých budeme mať 3 hodiny. Skúška, akú som na UK nikdy nezažila.

Myslím, že to bude poriadne zaujímavý semester. A úprimne dúfam, že úspešný...

Tento blog som písala včera večer a dnes som dozvedela, že trápny univerzitný systém mi zamietol tú Českú a  slovenskú literatúru :( Budem to riešiť v pondelok a dúfam, že niečo vyriešim, inak by som z toho mohla mať celkom problémy, no nič moc...

2 comments:

  1. máš tu niektoré paragrafy dvakrát, skontroluj si to :)

    ReplyDelete
  2. Jeeejda, to je tak, keď si to po sebe nepozriem a keď to sem nepíšem, len kopírujem, naaach, sorry for that, teraz už je to v pohode. Dík za upozornenie :)

    ReplyDelete